Bliv en del af vores engagerede visitationsteam i Odsherred kommune som visitator

dato

Vi arbejder for at sikre koordinerede borgerforløb, med højst mulig kvalitet i indsatsen. Vi synes selv, vi er et godt team, og glæder os til at tage godt imod dig. Vi lægger vægt på respekt, høj faglighed og nærvær.

Dine arbejdsopgaver

Du vil primært skulle arbejde med at:

    • Afdække og vurdere borgernes behov for støtte og hjælp. Dette gør du på hjemmebesøg, over telefonen med borgere og pårørende, og i tæt samarbejde med leverandøren af hjælpen.
    • Bevilge- eller give afslag på ydelser inden for personlig pleje og praktisk hjælp, hverdagsrehabilitering og træning, daghjem, plejeorlov, plejeboliger og ældreboliger. Du får tæt sparring på dine afgørelser. Vi sidder ikke alene men løfter i flok.
    • Medvirke til at sikre fagligt velbegrundede, dokumenterede og helhedsorienterede indsatser. Vi kigger ud over bordkanten og trækker gerne på andres ideer og ressourcer, for at lave den bedste løsning for vores borgere.
    • Varetage opfølgning på den bevilgede indsats - blandt andet gennem revurdering og tæt samarbejde med Hjemme- og Sygeplejen samt de private leverandører om borgerforløb på ugentlige møder. Vi møder vores samarbejdspartnere med respekt og nysgerrighed, og ser stor værdi i et tæt fagligt fællesskab.


Hvad sker der hos os det kommende år?

Vi vil styrke den faglige kvalitet i borgerforløbene, og du skal være med til at øge det tætte relationelle samarbejde med bl.a. de faste, tværfaglige teams i Hjemme- og Sygeplejen, og de private leverandører.

Ældrereformen er i fuld gang med at blive implementeret, og vi kommer til at tænke anderledes i forhold til visiteringer, og til samarbejdet med de leverandører, der skal hjælpe vores borgere. Vi har en stor aktie i at understøtte de udførende medarbejderes faglige refleksioner om borgerforløbene, og i samarbejde finde de bedste løsninger for borgerne. Visitationen kommer til at have en anden rolle fremover, hvor enkeltydelser og minutter erstattes af en ny rolle med sparring og rådgivning om borgerforløbene. Det bliver lærerigt og spændende, og vi glæder os til at få dig med om bord i processen.

Derudover kommer vi bl.a. også til at arbejde med forenklingen af FS3, samt implementering af robotstøvsugere til borgere, der får hjælp til rengøring.


Dine personlige og faglige kompetencer, som vi lægger vægt på

  • Relevant mellemlang videregående uddannelse; fx sygeplejerske, ergoterapeut eller fysioterapeut og gerne erfaring fra myndighedsområdet og med sagsbehandling.
  • Visitatoruddannelse eller lyst til at tage denne efter nærmere aftale med afdelingsleder.
  • Du er en god kollega, der vægter humor højt. Du kan ærligt indgå i drøftelser om teamets faglighed, og relationer til hinanden og samarbejdspartnere.
  • Omstillingsparat og klar på de nye udfordringer, som Visitationen står over for. Der er mange af dem, men vi arbejder tæt sammen for at lykkes.
  • Gode kommunikative evner, både i tale og skrift. Du skal skrive afgørelser, der er juridisk korrekte og som vores borgere forstår.
  • Selvstændighed i din opgaveløsning med udgangspunkt i lovgivningen og vores arbejdsgangsbeskrivelser, der understøtter vores daglige arbejde. Men du må også gerne være kritisk og stille spørgsmål til vores arbejdsgange.
  • Interesseret i at udvikle dig fagligt og stille krav til dig selv. Man kan ikke andet end udvikle sig fagligt og personligt i dette job, og vi støtter hinanden undervejs.

Vi tilbyder

  • Et alsidigt job, hvor du medvirker til at gøre en positiv forskel i borgerens liv.
  • Mulighed for indflydelse og et stort ansvar i forhold til beslutninger i den enkelte sag.
  • Et motiverende samarbejde med borgerne og pårørende, hvor borgernes behov og mål er i fokus.
  • Kolleger med høj faglighed og engagement, der glæder sig til at videreudvikle området sammen med dig.
  • En udfordrende hverdag i et anerkendende og uformelt miljø.
  • Et dynamisk og tværfagligt samarbejde med borgere, institutioner og øvrige samarbejdspartnere.

Du får fleksibel arbejdstid

Du vil have god mulighed for at tilrettelægge arbejdstiden i forhold til arbejdsopgaverne, dine kolleger og dit privatliv. Vi har selvtilrettelæggende og fleksibel arbejdstid, under hensyntagen til den fælles opgaveløsning. Vi møder på nuværende tidspunkt alle ind tirsdage og onsdage, og har mulighed for hjemmearbejde ugens øvrige dage. Det kan ændre sig i takt med implementering af ældreloven, hvis vores opgaver viser sig at kræve andre løsninger. Mandage mødes vi til sagsmøde på teams, og dine kolleger er aldrig længere væk end et telefonopkald, når de arbejder hjemmefra.

Du booker dine hjemmebesøg fordelt i løbet af ugen, som det passer i forhold til dine øvrige opgaver. Du har telefontid, mandage til torsdage fra 08:30-10:00.

I Odsherred Kommune er der indført fleksibel arbejdstid, og der er lukket i administrationen om fredagen. Visitationen har dog åben om fredagen for interne henvendelser inden for normal arbejdstid. Fredagsvagten deles mellem visitatorerne i teamet, og du skal forvente at arbejde omkring 10 fredage om året.

Hvem er vi

Du bliver nærmeste kollega til 7 visitatorer og 2 udskrivningskoordinatorer. Vi har kontor i Højby med hjælpemiddelterapeuterne og vores nærmeste leder, som er afdelingsleder for Visitation, Hjælpemidler og Demensindsatsen. Afdelingen består af 45 dygtige kolleger, fordelt på følgende teams: Visitationsteamet, Hjælpemiddelterapeuter og Hjælpemiddeldepotet, Demensindsatsen bestående af demenskonsulenter, demensholdet og daghjemmene. Vi er en afdeling med mange forskellige fagligheder, der værdsætter godt samarbejde.

Visitationsteamet laver hjemmebesøg i hele smukke Odsherred og mødes med Hjemme- og Sygeplejen i de tre distrikter fordelt i Nykøbing, Vig og Asnæs. Der er biler til rådighed til hjemmebesøg. Vi er en del af Omsorg og Sundhed, der også består af Hjemme- og Sygeplejen, Træningsteamet, Sundhedscentret, Madservice og kommunens seks plejecentre.

Praktiske oplysninger om din ansøgning

Ansættelsesudvalget er sammensat af TR DSR Lene Hansen, visitator Grethe Andersen, og afdelingsleder for Visitation, Hjælpemidler og Demensindsatsen, Sara Davies.

Ansøgningsfrist til stillingen er 10. marts 2025 kl. 12. Samtaler forventes afholdt onsdag d. 19. marts. Du vil få besked torsdag d. 13. marts, hvis du bliver indkaldt til samtale.

Reserver gerne allerede nu datoerne i din kalender.

Løn og ansættelse

Løn og ansættelsesvilkår sker i henhold til gældende overenskomst.
Endelig lønfastsættelse sker efter forhandling med den forhandlingsberettigede faglige organisation på baggrund af kvalifikationer.
Stillingen er på 37 timer om ugen. Du skal have gyldigt kørekort og fremvise tilfredsstillende straffeattest.
Forventet tiltrædelse 1. april 2025 eller snarest derefter.

Vil du vide mere?

Du er velkommen til at ringe til visitator Lene på 59 66 57 26 eller afdelingsleder for Visitationen, Sara Davies på 21 73 34 53 eller sacn@odsherred.dk. Vi kan svare på næsten alt og glæder os til at høre fra dig.

www.odsherred.dk kan du finde yderligere information om Odsherred Kommune

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Odsherred Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Odsherred Kommune, Nyvej, 4573 Nykøbing Sj

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 10-03-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/ea57adaa-64e3-4a3d-b0fc-ea94bed8fc74

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet