Bliv koordinationscentrale for erhvervsbyggesager i Odsherred Kommune

dato

I Odsherred Kommune har vi en ambition om at blive en af landets bedste erhvervskommuner. Derfor arbejder vi kontinuerligt med at forbedre vores sagsbehandling og øger derfor vores fokus på sagsbehandling af erhvervsrettede byggesager. Vi har dygtige sagsbehandlere på de faglige områder, men vi har brug for dig til at sikre det samlede flow og forløb for virksomhederne gennem deres ”rejse” af ansøgninger og tilladelser i deres byggesager.

Det er ikke kedeligt – og vi glæder os meget til at få dig med på holdet!

Hvis du har mod på at være med til at løfte opgaver samt udvikle afdelingen sammen med os, så læs endelig videre.

DIN ARBEJDSPLADS
Afdelingen Byggesag og Journal hører under Center for Erhverv, Teknik og Kultur. I afdelingen er vi lige nu 22 medarbejdere. Vi repræsenterer fagligheder som bygningskonstruktører, arkitekter, ingeniører, teknikere og administrative medarbejdere. Vi brænder for at hjælpe byggedrømme på vej, hvilket vi gør i fællesskab med vores borgere og virksomheder ved at være nysgerrige og bringe vores faglighed spil.

Byggesagsteamet arbejder primært med følgende områder:

  • Byggesager for erhverv og midlertidige arrangementer
  • Byggesager for enfamiliehuse, sommerhuse, sekundær bebyggelse mv.
  • Landzonesager
  • Nedsivningssager
  • Flexboliger, ejendomsavance, BBR mv.

I Center for Center for Erhverv, Teknik og Kultur har vi en kollegial, ligefrem og uhøjtidelig omgangstone, hvor vi udfordrer og støtter hinanden både personligt og fagligt. Vi sætter pris på åbenhed, godt humør og saglighed. I afdelingen Byggesag og Journal er vi optaget af at udvikle os, vi arbejder derfor både med vores faglige og personlige udvikling – og er fokuseret på at hele afdelingen også udvikler sig sammen. Fx har vi gennem det seneste år både haft fokus på optimering og udvikling af sagsgange ift. bygningsreglementet, vores personlige præferencer ift. til teamet (JTI-profiler) samt trænet roller og kommunikation ift. borgere.

Afdelingen er en vigtig samarbejdspartner for erhvervslivet, borgere og lokalmiljøer, og vi har stort fokus på kommunens vækstdagsorden og dens udviklings- og bosætningsstrategier.

DIT JOB

Som byggesagskoordinator refererer du til afdelingsleder Jørgen Rasmussen, men i det daglige koordinerer du dit arbejde med kollegaerne i Erhvervsteamet.

For stillingen er der nedenstående arbejdsopgaver nogle af de vigtigste opgaver, som vi tænker du skal være med til at løfte, er:

  • Ansvarlig for vejledningsforløbet for erhvervslivets byggesager, så de kan få afklaret de lovgivningsmæssige rammer inden de søger en myndighedstilladelse, hvor du koordinerer forløbet og får inddraget de relevante fagligheder i forhold til sagerne.
  • Projektledelse og -styring af tilladelser til de erhvervsrettede byggesager, herunder sikre koordineringen af sagshøringer i centeret, være bindeled mellem erhvervslivet byggesager og centeret, i tæt samarbejde Odsherred Kommunes Erhvervsteam og erhvervschefen.
  • Arbejder løbende med udvikling af interne samarbejdsprocesser, vejledningsmateriale og optimering af sags- og ansøgningsprocesser.
  • Sikrer dialog og forventningsafstemning med erhvervslivet samt deltager i tværgående projekter og udviklingsopgaver på det tekniske område.
  • Kontakt og dialog med erhvervslivet herunder deltager i møder sammen med erhvervschefen/erhvervskonsulenten ved virksomhedsbesøg.

VI TILBYDER

  • Et udfordrende job i et uformelt miljø med engagerede kolleger.
  • Gode sparringsmuligheder med leder og kolleger.
  • Et fleksibelt arbejdsliv tilpasset dine og vores behov, der er mulighed for hjemmearbejdsdage.
  • Vi har i Odsherred Kommune arbejdstidsaftale om fleksibel arbejdstid, så du kan holde fri om fredagen. Du kan læse mere om aftalen her: https://odsherred.dk/da/se-mere-om-kommunen/karriere-i-odsherred-kommune/fleksibel-arbejdstid-i-odsherred-kommune/
  • Mulighed for at du kan udvikle dig og være med til at sætte retning for udviklingen i afdelingen.
  • Arbejde i en organisation, hvor der er højt til loftet og kort vej til beslutningerne.
  • Ansættelse er på Rådhuset, hvor der ud over kantine og kaffe i automaten også er personaleforening, kunstforening, motionsklub, feriefond, røgfri arbejdstid m.m.
  • Godt humør og dejligt arbejdsmiljø.

Løn- og ansættelsesvilkår

  • Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation. Fuldtidsstilling med ansættelse pr. 1. maj 2025.
  • Arbejdsplads er på Nyvej 22, 4573 Højby.

PRAKTISKE OPLYSNINGER

Ansøgningsfristen er 24. marts 2025, kl. 9:00

Jobsøgning sker elektronisk via kommunens hjemmeside: https://www.odsherred.dk/job/ledige-job.

Send din ansøgning og dit CV, øvrige dokumenter, som eksamensbeviser eller lignende, behøver du først medbringe til en eventuel ansættelsessamtale.

Ansættelsessamtaler forventes at finde sted den 26. marts 2025 på Rådhuset, Nyvej 22, 4573 Højby.

Yderligere oplysninger om stillingen kan fås hos afdelingsleder Jørgen Rasmussen på 2119 1968 eller mail: jokra@odsherred.dk

Du kan læse mere om Odsherred Kommune på www.odsherred.dk

Du finder job-og kompetenceprofil her:

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Odsherred Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Odsherred Kommune, Nyvej, 4573 Nykøbing Sj

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 24-03-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6dfe4563-02c1-466c-bd52-52ff0782a2ec

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet