Driftkoordinator med fokus på vejdrift og datastyring i Odsherred kommune

dato

Driftkoordinator til Vejdrift

Vil du bruge din naturlige flair for administration, drift og data til at skabe synlige resultater inden for vejdrift?

Vi mangler den kollega der kan supplere vores velfungerende team med en positiv og innovativ tilgang til driften af vores offentlige veje. Du får bl.a. ansvar for at drive et af vores kontraktområder inden for vejbelægninger, hvor teknologien og dermed datadrevet drift er i rivende udvikling. Som en naturlig del af jobbet kan du også blive tovholder for projekter.

Vedligehold og optimering af GIS-data inden for vejdrift vil også blive ét af dine arbejdsområder.

Ideelt set kommer du med erfaring fra en anden kommune eller entreprenørbranchen, men vi er dog også åbne for andre indgange, også hvis du er nyuddannet og synes, at opgaverne lyder rigtige for dig. Din baggrund og erfaring vil have indflydelse på din opgaveportefølje.

Om stillingen

Som driftkoordinator i Vejdrift bliver du en del af et velfungerende team, der arbejder med opgaver inden for bl.a. vejbelægninger, rabatslåning, vejafvanding, vinterberedskab, vejbelysning, signalanlæg og skilte mv. Vi har ansvaret for at sikre, at data og økonomi hænger sammen, og for at politikernes prioriteringer føres ud i livet.

Du arbejder selvstændigt med dine opgaver, men skal også sparre med dine kollegaer og bidrage til fælles koordinering og opgaveløsning.

Dine opgaver omfatter bl.a. at:

  • Styre og forvalte entreprisekontrakter inden for vejdrift, både hvad angår udførelse og økonomi
  • Sikre datastruktur gennem langsigtede IT- og GIS-løsninger inden for vejdrift
  • Håndtere henvendelser fra borgere og virksomheder
  • Skrive beslutningsoplæg til politikerne og formidle faglige sager på udvalgsmøder
  • Gribe opgaver i en organisation der løbende forandrer og udvikler sig

Du bliver en del af et fagligt miljø hvor vi har fokus på data, systematik og drift.

Om dig

Du arbejder struktureret og detaljeorienteret – dog med øje for den store sammenhæng - og motiveres af datadrevet drift. Du sætter en ære i at gøre dig umage og forstår at løfte i flok.

Faglige kompetencer

  • Der er flere uddannelsesmæssige baggrunde, som kan være relevante for stillingen, det kunne for eksempel være inden for administration eller med en uddannelse som ingeniør, teknisk assistent mv. Vi vægter mennesket og potentialet lige så højt som erfaring og uddannelse
  • God IT-forståelse, herunder viden om kort og GIS og evnen til at koble data og drift
  • Gode formidlingsevner – både mundtligt og skriftligt
  • Gerne kendskab til vejdrift
  • Gerne erfaring med kontrakt- og entreprisestyring
  • Forståelse for at arbejde i en politisk ledet organisation
  • Gerne uddannelse og/eller erfaring med projektstyring og projektledelse

Personlige egenskaber

  • Selvstændig, struktureret og ansvarsfuld
  • Humoristisk og imødekommende
  • Høj troværdighed og tillidsvækkende adfærd

Om os

Vejdrift er placeret i Center for Erhverv, Teknik & Kultur og har ansvaret for drift og anlæg af Odsherreds kommunale veje. Vejdrift er en del af afdelingen Affald og Vejdrift, og sammen har vi ansvaret for områder og services de fleste mennesker tager for givet i deres hverdag. Det forpligter og vi sætter en ære i at gøre os umage hver dag.

Vi arbejder kontinuerligt på at styrke samarbejdet mellem de faglige områder i hele Center for Erhverv, Teknik & Kultur. Det gør vi ved at bidrage aktivt med vores faglighed og ved at være nysgerrige. Teamet er også en vigtig samarbejdspartner for erhvervsliv, borgere og lokalmiljøet.

Vi sætter en ære i at borgere, virksomheder og turister skal opleve, at de er inddraget, vejledt og oplyst, så vi sammen finder de gode løsninger og tager fælles ansvar for det Odsherred vi holder så meget af.

Vi arbejder med fokus på styrket borgerkontakt og den gode kommunikation med borgere og virksomheder. Vi sætter pris på åbenhed, godt humør og saglighed. Vi vægter faglig tydelighed, kvalitet og korrekt offentlig forvaltning.

Vi tilbyder

  • Et fagligt miljø med høj grad af sparring.
  • En rolle med fagligt ansvar.
  • Indflydelse på drift og datagrundlag.
  • Et arbejdsfællesskab med faglighed, fleksibilitet og flair – med både alvor og glimt i øjet.

Ansættelsesforhold

  • Stillingen er en fast stilling og er som udgangspunkt på 37 timer og indgår i Lokalaftalen med fleksibel arbejdstid. Det betyder bl.a., at vi har lukket for offentligheden om fredagen, mod øget tilgængelighed de øvrige 4 dage. Du vil med få undtagelser have mulighed for at tilrettelægge din arbejdstid på ugens første 4 dage, men kan frit placere op til 5 timer på ugens øvrige dage.
  • Høj grad af fleksibilitet med mulighed for 1-2 ugentlige dage med hjemmearbejde
  • Det er en forudsætning for ansættelsen, at du har gyldigt kørekort, da stillingen kræver, at du selvstændigt kan transportere dig mellem kommunens lokationer.
  • Løn og ansættelsesvilkår efter relevant overenskomst og kvalifikationer.
  • Ansættelsen er betinget af, at der kan fremvises en privat straffeattest med tilfredsstillende indhold.

Ansættelsesproces

  • Ansøgningsfrist er d.16. september 2025
  • Ansøgning og relevant dokumentation indsendes via det elektroniske link
  • Ansættelsesudvalget er sammensat af 2 medarbejdere samt afdelingslederen.
  • Den første samtalerunde afvikles mandag den 22 .september. Ved behov for anden samtale afvikles denne mandag den. 29 september evt. med en case.
  • Ønsket opstart den 1. november 2025 eller snarest herefter

Kontakt vedr. stillingen

Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Michael Jæger Andersen på e-mail mijan@odsherred.dk eller telefon 21 19 19 66.

Om at arbejde i Odsherred Kommune


Odsherred er et attraktivt sted at arbejde og bo. Som arbejdsplads vægter kommunen, at medarbejderne oplever fleksibilitet og medbestemmelse i hverdagen. Odsherred Kommune har gennem flere år haft fokus på at udvikle arbejdspladsen til et sted, der både giver faglige udfordringer og spiller godt sammen med livet udenfor jobbet.

Stillinger i Odsherred Kommune er som udgangspunkt på fuld tid med mulighed for tilpasning til ansøgeres ønske.
I Odsherred er der plads til forskellighed, virkelyst, nysgerrighed og mod. Vi er stolte af vores natur, som sætter tankerne i bevægelse og inspirerer dem, der vil udvikle måden, vi lever, oplever, arbejder og driver virksomhed på.

Odsherred Kommune har røgfri arbejdstid. Gør en forskel og betyd noget for nogen. Kom med på holdet i Odsherred Kommune.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Odsherred Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Odsherred Kommune, Nyvej, 4573 Højby

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 16-09-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/35527a24-552c-430f-ab34-756b50f8dece

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet