BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Er du nysgerrig på udviklingen af de bedste borgerforløb i den kommunale verden, så læs videre her.
Som kvalitet- og udviklingskonsulent i Staben kommer du til at være frontløber for kvalitetsarbejdet i centret i tæt samarbejde med centrets øvrige dygtige nøglemedarbejdere og ledere. Du skal også varetage de overordnede og tværgående opgaver omkring patientsikkerhed (risikomanager) og meget andet spændende udviklingsarbejde på det kliniske felt.
Du bliver en del at en faglig dygtig organisation, som konstant har fokus på forbedring af den faglige kvalitet. I den forbindelse skal den helt rigtige kvalitets- og hygiejneorganisation bygges op. Vi står ikke på bar bund, men har brug for at organisationen spiller sammen, så kvaliteten styrkes og synergier opstår.
Som kvalitet- og udviklingskonsulent er du med til at sætte retningen for arbejdet med kvalitet og patientsikkerhed i hele kommunen, og det er vigtigt, at du bidrager til at integrere nyeste viden på området i alle berørte afdelinger og på tværs af centre.
Du vil være ansat i centrets stab og referere direkte til centerchefen.
Dine primære arbejdsopgaver vil være:
- Understøtte udvikling, implementering og fastholdelse af kvalitetsforbedringer i praksis i tæt samarbejde med ledere og medarbejdere
- Tage initiativ til og koordinere kvalitets- og patientsikkerhedsindsatser, der går på tværs af enheder i samarbejde med kommunens øvrige aktører f.eks. private og kommunale bosteder
- Varetage de overordnede opgaver omkring patientsikkerhed, herunder utilsigtede hændelser, tilsyn og indberetninger mv. og samtidig understøtte det lokale arbejde
- Tovholder på kommunens sundhedsberedskabsplan
- Tage initiativ til at implementere relevante metoder og værktøjer inden for kvalitet og udvikling af det sundhedsfaglige felt
- At undervise medarbejdere og ledere i relevante kvalitetsforbedrende emner
- Tovholder for kommunens generelle sundhedsfaglige instrukser
- Deltage i tværsektorielle og nationale netværk
Vi lægger vægt på at du:
- Har en sundhedsfaglig uddannelse gerne suppleret med en relevant efter- og videre uddannelse samt erfaring fra det sundhedsfaglige arbejde
- Du er analytisk ift. at håndtere komplekse problemstillinger samt evne til at arbejde systematisk og selvstændigt
- Har kendskab til og erfaring med kvalitets- og udviklingsarbejde i sundhedsvæsenet, gerne både metoder og udfordringer
- Har kendskab til det kommunale sundhedsfaglige arbejde, men ikke et krav
- Har gode mundtlige og skriftlige kompetencer
- Kan tage initiativ, er struktureret, ansvarsfuld og har gennemslagskraft
- Gode samarbejdsevner og evne til at kommunikere empatisk og præcist, både mundtligt og skriftligt
Vi tilbyder:
- En attraktiv og ambitiøs arbejdsplads i en afdeling med dygtige og engagerede kolleger.
- Et spændende netværk af fagfæller i og udenfor kommunen
- Indflydelse på tilrettelæggelsen af egne arbejdsopgaver og stor selvstændighed i opgaveløsningen
- En udfordrende hverdag i et anerkendende og uformelt miljø
- Mulighed for personlig og faglig udvikling
- Fleksibel arbejdstid med mulighed for at lægge arbejdstimerne, så du som hovedregel kan holde fri om fredagen og med mulighed for 1 hjemmearbejdsdag pr. uge.
- Personale- og kunstforening, feriefond m.m.
Løn og ansættelsesvilkår:
Løn og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst. Stillingen er fuldtid og med forventet tiltrædelse den 1. januar 2024.
Vil du vide mere om stillingen, eller har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte Afdelingsleder Henriette Juhl på mobil 30 32 91 02.
Det er en del af Odsherred Kommunes ansættelsespolitik at fremme mangfoldigheden og vi opfordrer derfor alle kvalificerede uanset køn, alder, religion, etnisk oprindelse etc. til at søge stillingen.
Odsherred Kommune er en røgfri kommune.
Ansøgningsfrist og ansættelsessamtaler:
Ansøgning, samt CV skal være os i hænde senest mandag den 6. november 2023 kl. 8.00 og skal indsendes via det elektroniske link på kommunens hjemmeside.
Der afholdes ansættelsessamtaler onsdag den 15. november 2023, eventuelt med mulighed for 2. samtale tirsdag den 21. november 2023. Der vil blive indhentet referencer.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Odsherred Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Odsherred Kommune, Nyvej, 4573 Højby
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 06-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5926911