BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vi søger en dygtig økonomikonsulent, som brænder for økonomi- og analyseopgaver, og har en særlig interesse i at være en del af en understøttende enhed, hvis fornemmeste opgave er at understøtte fagcenterchefen, ledere og afdelinger i fagcentret.
Administrationen er en afdeling i Center for Omsorg og Sundhed, der tillige består af afdelingerne Stab, Hjemme- og Sygeplejen, Visitation, Hjælpemidler og Demens, Sundhed og Genoptræning, samt Plejecentre og Madservice.
Administrationen har fysisk placering på Rådhuset i Højby og består af 1 afdelingsleder, 12 medarbejdere og 1 kontorelev. Vi løser opgaver indenfor økonomi og analyse, ledelsesinformation, indkøb, kontraktstyring, personaleadministration, samt intern administration som IT og postbetjening.
Vi arbejder aktuelt på at udvikle og kvalificere fagcentrets økonomistyring, herunder den løbende budgetopfølgning, hvor der er fokus på prognosesikkerhed, gennemsigtighed, dialog og samarbejde med lederne i driftsenhederne, samt udarbejdelse af relevante og understøttende styringsværktøjer.
Som økonomikonsulent skal du kunne varetage en bred vifte af økonomi- og analyseopgaver på centrets områder, og har du viden og erfaring særligt på hjemme- og sygeplejeområdet, vil det være velkomment.
Dine arbejdsopgaver vil spænde over budgetopfølgnings-, analyse og udviklingsopgaver til eventuelt også mere driftsorienterede økonomiopgaver, som f.eks. betaling af fakturaer.
I de månedlige budgetopfølgninger vil der være møder med lederne på driftsområderne og du skal derfor have fokus på det gode samarbejde og være dygtig til at formidle økonomisk indhold til ledere og samarbejdspartnere.
Du skal desuden varetage en koordinerende rolle på tværs af centrets områder, og i samarbejdet med den centrale økonomiafdeling.
Din profil:
- Kendskab og interesse for kommunal økonomi, gerne på ældre- og sundhedsområdet
- Relevant videregående uddannelse indenfor økonomi, analyse eller lignende
- Analytisk tænkende ’talknuser’, der kan se sammenhænge i stort talmateriale på tværs af områder
- Dygtig IT-bruger, gerne med et godt kendskab til OPUS, SBSYS og måske til CURA
- Arbejder i Excel, samt Windows’ øvrige programmer – og måske også med Power BI
- Arbejder selvstændigt, men ser vigtigheden af- og bidrager til - et godt samarbejde
- Gode kommunikations – og formidlingsevner, skriftligt og mundtligt
- Arbejder konstruktivt og struktureret - og med respekt for de fastsatte deadlines
- Har et godt humør og bidrager aktivt til et godt arbejdsklima
- Trives i en til tider uforudsigelig hverdag
Vi tilbyder:
- En attraktiv og ambitiøs arbejdsplads i en afdeling med højt fagligt niveau og dygtige og engagerede kolleger
- Indflydelse på tilrettelæggelsen af egne arbejdsopgaver og stor selvstændighed i opgaveløsningen
- En udfordrende hverdag i et anerkendende og uformelt miljø
- Mange dynamiske samarbejdsrelationer i og uden for fagcentret
- Et job med faglig sparring, samt mulighed for personlig og faglig udvikling
- Rig mulighed for at byde ind med nye tanker, ideer og løsninger
- Mulighed for kompetenceudvikling og videreuddannelse
- Fleksibel arbejdstid med mulighed for at lægge arbejdstimerne, så du som hovedregel kan holde fri om fredagen, samt desuden har mulighed for hjemmearbejde 1-2 dage ugentlig.
- Personale- og kunstforening, feriefond mm.
Løn og ansættelsesvilkår
Løn og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomst på området. Stillingen er på 37 timer om ugen med forventet tiltrædelse den 1. oktober 2024, eller snarest derefter.
Det er en del af Odsherred Kommunes ansættelsespolitik at fremme mangfoldigheden og vi opfordrer derfor alle kvalificerede uanset køn, alder, religion, etnisk oprindelse etc. til at søge stillingen.
Odsherred Kommune er en røgfri kommune.
Praktisk information:
Ansøgning samt CV skal være os i hænde senest den 12. august 2024 – kl. 12 – og skal indsendes via det elektroniske link på kommunens hjemmeside.
Der afvikles to samtalerunder, og ansøgere, der går videre til anden runde, vil blive præsenteret for en hjemmeopgave, som skal løses imellem første og anden samtale.
Samtaler i første samtalerunde gennemføres den 20. august 2024 og samtaler i anden samtalerunde gennemføres den 26. august 2024.
Spørgsmål
Har du spørgsmål vedrørende stillingen så er du velkommen til at kontakte afdelingsleder Anne-Marie Skipper på mail: anfsk@odsherred.dk eller telefon: 24 65 03 75. Læg evt. besked og du vil blive ringet op.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Odsherred Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Odsherred Kommune, Nyvej, 4573 Højby
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 12-08-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6071916