Teamkoordinator til Kommunikationsteamet

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Odsherred Kommune søger en sprogligt stærk og digitalt tænkende kommunikatør med teamkoordinatorevner, som trives i krydsfeltet mellem strategi og eksekvering. Vi vil gerne være en progressiv og nytænkende arbejdsplads, der gør en forskel for kommunens borgere, fritidshusejere, virksomheder og foreninger. Derfor har vi brug for dig til vores lille, ambitiøse kommunikationsteam.

Vi forestiller os, at du har en relevant uddannelse inden for kommunikation og er fagligt skarp til både den eksterne og den interne del. Du kan vælge de rigtige kanaler til forskellige målgrupper. Du kan få ordene til at leve og er dygtig til både analog og digital borgerbetjening, data-/evidensbaseret kommunikation, AI, web og sociale medier.

Opgaver

Kommunikationsteamet er ikke større end, at du bliver ”spillende træner”. Det vil sige, at du på samme tid skal have det strategiske, det faglige og daglige overblik og være producent, konsulent, projektleder, sparringspartner og koordinator.

Det med det strategiske handler om at få den analytiske og rådgivningsmæssige del lagt oven på produktionssiden af kommunikation. Det handler også om at få integreret kommunikation i organisationen som et ledelsesværktøj på linje med andre ledelsesværktøjer. Og det handler om at kunne svare på, hvilken information og viden den enkelte har brug for, og hvor den skal være tilgængelig.

Koordinatorrollen handler om at:

  • Styre driften af kommunens kommunikationskanaler og forholde dig til dem
  • Planlægge og igangsætte de daglige opgaver, levere faglig sparring og følge op på kollegers udførelse af arbejdsopgaver
  • Have fokus på smidige, fleksible og afstemte arbejdsgange for kommunikation i organisationen
  • Arbejde på en optimal rollefordeling og ressourceanvendelse i teamet
  • Kombinere det visuelle med det sproglige til virkningsfuld kommunikation
  • Koordinere kampagner og længerevarende kommunikationsindsatser
  • Deltage i det tværgående arbejde i centret

Vi har også brug for, at du er projektleder til længerevarende projekter og kampagner med kommunikation som fællesmængde.

Du får motivation af ikke blot at få idéerne, men også at føre dem ud i livet. Du kan både udarbejde og udføre kommunikationsplanerne. Du skal kunne lide udsigten fra øverste etage og varmen i fyrrummet. Der følger masser af ansvar og stor frihed med jobbet, så stor selvstændighed er nødvendig.

Det er vigtigt, at du får energi af at omsætte kompleks viden til konkret vejledning. Det er der meget af, og det er som regel på tværs af flere forskellige fagligheder. Så det er også en del af jobbet at skabe tillid og gode relationer til de interne og eksterne samarbejdspartnere, som du er i kontakt med hver dag.

Kommunens kommunikationskoordinator deltager i kommunens krisestab. I Odsherred har det historisk set især handlet om storme og højtvandshændelser, og de sker besynderligt nok næsten altid i weekenden og i ferier.

Dine kvalifikationer

Søg stillingen, hvis du:

  • Formulerer dig sikkert og forståeligt på skrift og i tale, ja, elsker at skrive og formulere dig og er både god til det
  • Er god til at danne relationer med både specialister og generalister i hele organisationen, for vi er afhængige af hinanden i vores arbejde
  • Formår at beskæftige dig med både enkeltsager, akutte sager, principielle sager og sager på tværs – hvoraf nogle af dem strækker sig over lang tid
  • Har lyst til at facilitere workshops og undervise og dele ud af din viden, dvs. være en gedigen go to-kommunikationsperson der kan holde mange tallerkener i sving på samme tid
  • Kan se dig selv være ”konsulent med håndværkshænder”, dvs. både kan planlægge, skrive, inddrage, uddelegere og selv udføre
  • Interesserer sig for data, teknologi, digitalisering, AI, for vores verden er i hastig forandring
  • Følger naturligt med i samfundsudviklingen både lokalt og på landsplan

Derudover ønsker vi, at du:

  • Ved hvornår du skal arbejde struktureret, selvstændigt og koncentreret og ”bare blive færdig”, og hvornår du skal arbejde sammen med andre, tænke nyt og åbne op
  • Udfordrer status quo og hjælper os med i fællesskab at gå nye veje
  • Er fleksibel i forhold til tilgængelighed, tid og tænkning
  • Er analytisk stærk og har evnen og lysten til at ”læse forud”
  • Er god til at få ideer til at blive konkrete – både dine egne og andres ideer

Hvis du tilmed er et åbent, omgængeligt og nysgerrigt menneske, som ikke er bange for at forklare mellemregningerne mellem bestilling og udført, hvis du har situationsfornemmelse og et godt humør, så søg stillingen.

Du skal indgå i et tæt samarbejde med teamets medarbejdere, centerchefen og relevante andre medarbejdere og ledere om den fremtidige retning for formidling i Odsherred Kommune. Derfor har du erfaring med offentlig kommunikation, ved hvordan det er at arbejde i en politisk styret organisation, kender kanalerne (og blindgyderne) og ved, hvor netværkene på kommunikationsområdet befinder sig.

Du har en relevant uddannelsesmæssig baggrund. Vi forestiller os, at du sidder som erfaren konsulent på kommunikationsområdet og ønsker at træde skridtet frem og blive indholdsmæssigt ansvarlig for sikker drift, for nytænkning og for gode medarbejderes faglige udvikling.

Det kan også være, at du har gjort dig dine første koordinatorerfaringer og har lyst til at udvikle dem yderligere et sted, hvor der er travl aktivitet og en vedholdende lyst til udvikling af vores mellemstore nordvestsjællandske kommune. I Odsherred forsøger vi i al fald at pleje en organisationsånd med fokus på samarbejde, fællesskab og resultater og i det daglige holde fast i en kort afstand mellem idé, beslutning og handling. Stemningen er mestendels uformel og uden unyttig skelen til hierarki.

Hvis det skal siges helt kort, er målet med din ansættelse at stå i spidsen for en moderne og virkningsfuld kommunikation i og om Odsherred Kommune.

Vores tidligere teamkoordinator i Kommunikation har fået andet arbejde i Odsherred Kommune.

Hvad du skal forestille dig om os

Der er som det fremgår en del ønsker til den, der bliver tilbudt stillingen, men der er også god hjælp fra andre funktioner i centret og i huset: Sekretariatet, HR, Økonomi, Jura, Digitalisering og IT, Kultur og Fritid m.fl. Du vil få og have nytte af en bred kontaktflade og et hverdagssamarbejde med de fleste af kommunens funktioner.

Vi tilbyder videreuddannelse og kompetenceudvikling som en naturlig del af stillingen.

Om Kommunikationsteamet

Teamet består p.t. af en mediegrafiker på fuld tid, en grafiker på deltid og en mediegrafikerelev.

Teamet står for kommunens overordnede eksterne kommunikation og har en stor rolle i den interne også. Det har ansvaret for kommunens hjemmeside, øvrige kommunale hjemmesider, kommunens Facebook, Instagram, LinkedIn, intranettet, kommunikationsstrategien, den overordnede pressekontakt, sproglig vejledning og rådgivning inden for alskens genrer, kommunikationen i store kampagner og projekter, branding, designguiden m.v. Arbejdet foregår altid i samarbejde med borgmester, direktion og kommunens seks centre.

Kommunen har i øjeblikket en forholdsvis ny Umbraco-hjemmeside og et mildest talt aldrende intranet, som vi er i gang med at skifte ud. Vi producerer film i DreamBroker og grafisk materiale i Adobe Creative Cloud. Vi bruger SurveyXact til brugerundersøgelser, CitizenLab til vores online borgerinddragelsesplatform Borgernet og Dynamic Template til skabeloner. Kommunen er fuldt og helt på Microsoft Office 365. Vi får trykt materiale ”i byen”, når vores egne printere ikke er gode nok.

De første opgaver

Det, du i den første tid kommer til at beskæftige dig med, er bl.a. at:

  • Lære teamet, centret og organisationen at kende
  • Stå for at rulle en ambitiøs, ny, flot designguide ud
  • Sætte nye rammer og retning for den interne kommunikation
  • Udvikle hjemmesiden med fokus på informative, tværgående guides, styrket borgerbetjening og tilgængelighed
  • Være med til at udmønte kommunens nye, overordnede vision, som er på vej gennem udvalg og byråd
  • Udarbejde overskuelige kommunikationsstrategier for hver af de seks centre
  • Balancere ”Kan du ikke liiiige skrive …?” med ”Hvordan får vi flere borgere til at … om to år?”
  • Prioritere kommunens formidling af bosætning, byggesagsbehandling og erhvervsudvikling i et naturskønt område med stor virkelyst
  • Fortsætte med at sætte Odsherred på landkortet, når det handler om fleksibel arbejdstid, dygtig rekruttering, godt arbejdsmiljø og andre emner inden for overskriften ”Den attraktive arbejdsplads”

Formålet er at sikre, at Kommunikationsteamet indgår som proaktiv partner i opgaveløsningen inden for de områder, som er prioriteret politisk, ledelsesmæssigt og i Hovedudvalget.

Løn og ansættelsesvilkår

Løn og ansættelsesvilkår følger af gældende overenskomst og af erfaring. For kandidaten med den rette kommunikationsfaglige erfaring og tyngde vil det være en indplacering som chefkonsulent.

Stillingen er fast stilling på fuld tid og omfattet af Lokalaftale for fleksibel arbejdstid (4-dages arbejdsuge). Det betyder, at arbejdstiden i gennemsnit er 37 timer om ugen for fuldtidsansatte, og heraf udgør arbejdstiden mandag til torsdag 32 timer i gennemsnit. De 5 resterende timer op til 37 timer kan du som medarbejder lægge valgfrit uden for den planlagte arbejdstid. I praksis betyder det, at du de fleste fredage vil have mulighed for at holde fri. Det er dog også en stilling, hvor arbejdstelefonen engang imellem ringer om aftenen og i weekenden.

I øvrigt er der flekstid og fleksible vilkår til gavn for både dig og din familie og for kommunen som arbejdsplads. Der er også personaleforening, feriefond, kunstforening, motionsklub samt varm wienermelange i automaterne.

Teamkoordinatoren har det faglige ansvar i teamet. Chefen for centret har den øvrige og overordnede ledelse.

Ansøgningsfrist og ansættelsessamtaler

Ansøgningsfristen er 20. november 2023. Du kan kun søge stillingen gennem kommunens hjemmeside.

Den 21. november vurderer ansættelsesudvalget, hvem der skal indkaldes til 1. samtale.

Vi holder 1. samtale torsdag den 23. november 2023 med mulighed for en 2. samtale tirsdag den 28. november.

Mellem 1. og 2. samtale kan der være tale om at tage en personlighedstest, som en konsulent i vores HR-afdeling i givet fald vil hjælpe med.

Sæt dine kalenderkrydser allerede nu.

Ansættelsesudvalget består af mediegrafiker Mette Sandgaard Kristensen, grafiker Dorte Kjelstrup og chef for Center for Organisation Thure Jørgensen. Sidstnævnte er formand for ansættelsesudvalget.

Vi stiler efter ansættelse fra 1. januar 2024.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte Thure Jørgensen på thuj@odsherred.dk eller 23 47 94 13. Læg eller skriv evt. en besked og bed om at blive ringet op.

Centret

Sekretariatet ligger i Center for Organisation, som er en af to stabscentre i kommunen. Det andet er Center for Økonomi og Ejendomme. Ud over Kommunikationsteamet består centret af afdelingen HR, Løn og Personalejura, afdelingen Digitalisering og IT, af Sekretariatsteamet og af Jurateamet. I alt er vi ca. 60 ansatte, som alle har hjemme på rådhuset i Højby.

Du kan læse mere om kommunen som arbejdsplads på odsherred.dk. Du kan læse mere om kommunen som område på borgernet.odsherred.dk, facebook.com/odsherredkommune, instagram.com/odsherredkommune, linkedin.com/company/odsherredkommune, visitodsherred.dk og geoparkodsherred.dk.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Odsherred Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Odsherred Kommune, Nyvej, 4573 Højby

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 20-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5930499

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet