Bliv energimedarbejder i Odsherred Kommunes ambitiøse ejendomsdriftpolitik

dato

Vil du være med til at sikre professionel drift og vedligeholdelse af kommunens tekniske anlæg på kommunens ejendomme? Har du bred faglig baggrund inden for energistyring og -optimering? Kan du lave systemer og skabe overblik?
Så er du måske vores nye energimedarbejder i Ejendomme.

Odsherred Kommune står over for en spændende forandring i ejendomsdriften.
Fra 1. januar 2026 samles driften af alle kommunale bygninger i afdelingen Ejendomme, Center for Organisation. Målet er at skabe et centralt overblik og en professionel, samlet styring af kommunens bygningsmasse – med fokus på vedligehold og energirenovering.

Som energimedarbejder har du en central rolle i den nye og ambitiøse ejendomsdrift. Din hverdag vil blive præget af både mange forskellige opgaver, men også mange forskellige fællesskaber, som du skal indgå i.

Du refererer til lederen af Ejendomme. Du bliver en del af stabsfunktionen i Ejendomme, som består af en ejendomskonsulent, bygherrerådgivere, administration og kommunens fleetmanager. I afdelingen arbejder vi tæt sammen om at:

  • etablere fælles overblik og en professionel samlet styring af Odsherred Kommunes ejendomme.
  • foretage tværgående prioriteringer af mål, økonomi og ressourcer
  • sikre økonomisk ansvarlig drift og vedligehold
  • skabe en attraktiv og nytænkende arbejdsplads.

Dine opgaver

Du får ansvaret for kommunens styresystemer inden for registrering af energiforbrug og energimærkning af kommunale ejendomme. Du bliver ansvarlig for at skabe et samlet overblik over alle kommunens tekniske anlæg, samt sikre at der er vedligeholdelsesplaner. Du er med til at komme med forslag til energioptimeringer. Du bliver tovholder på et EU-projekt, som kommunen er med i, hvor vi skal lave et pilotprojekt på udbud af energimærke og en afsluttende rapport, der skal afleveres sommeren 2026, med anbefalinger til implementering af EU's Energieffektiviseringsdirektiv.

Dine opgaver er bl.a.:

  • Daglig kontrol og opfølgning på energiforbrug på kommunens ejendomme
  • Sikre samlet overblik samt udarbejde vedligeholdelsesplaner over kommunens tekniske anlæg
  • Agere proaktivt i forhold til observationer på fejl og unødigt forbrug
  • Uddelegere opgaver gennem tydelig, tillidsfuld og åben kommunikation, med et fokus på, sammen med kollegerne, at skabe en arbejdsplads med trivsel og faglige resultater
  • Udvikling af drift og samarbejdsrelationer med brugere og interessenter
  • Deltage i instruktion af vedligeholdelsespersonale
  • Agere sparringspartner ved problemløsninger, og ved om- og tilbygninger på kommunens ejendomme
  • Økonomistyring for egne opgaver.

Dine kompetencer

Vi forestiller os, at du har en relevant faglig baggrund – for eksempel som maskinmester, energiteknolog eller en anden tilsvarende uddannelse – og at du har opbygget solid erfaring inden for bygningsdrift. Du har stor viden, og er passioneret inden for området, at du har den rette erfaring, og at du er serviceorienteret. Vi forventer, at du:

  • har en bred faglig baggrund inden for bygningsdrift
  • har erfaring med drift og vedligehold af tekniske anlæg
  • har en tillidsfuld og dialogskabende tilgang – gerne med humor og positiv energi
  • kan samarbejde med, og sætte dig ind i, brugernes behov for anvendelse af bygninger og faciliteter
  • er struktureret, kan skabe overblik, sætte mål og retning inden for området
  • har gyldigt kørekort (kategori B).

Praktiske oplysninger
Løn og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomst på området. Stillingen er en fast stilling og indgår i lokalaftalen om fleksibel arbejdstid. Det betyder blandt andet, at vi har lukket for offentligheden om fredagen mod øget tilgængelighed de øvrige fire dage. Du vil, med få undtagelser, have mulighed for at tilrettelægge din arbejdstid på ugens første fire dage eller på fem dage. Der er samtidig mulighed for at arbejde hjemme op til to dage om ugen, når opgaverne tillader det. Det betyder, at du vil have god mulighed for at tilrettelægge arbejdstiden i forhold til arbejdsopgaverne, dine kolleger og dit privatliv.

Stillingen er en fuldtidsstilling og ønskes besat pr. 1. januar 2026.

Der indhentes privat straffeattest ved ansættelsen.

Ansøgningsfristen er den 17. november 2025 klokken 12.00. Ansættelsesudvalget mødes den 18. november og træffer beslutning om, hvem der inviteres til samtale.

1. samtalerunde afholdes den 20. november 2025 og en evt. 2. samtalerunde afholdes den 26. november 2025. Reserver derfor gerne allerede nu datoerne i din kalender.

Ansættelsesudvalget består af afdelingsleder Peter Sørensen, bygherrerådgiver Stanley Petersen, teknisk serviceleder Paw Hannibal Rasmussen, teknisk serviceleder Thomas Gisler Larsen og økonomikonsulent Kenneth Gudme.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Odsherred Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Odsherred Kommune, Nyvej, 4573 Højby

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 17-11-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/3ae1f796-0da4-48d4-b798-11be8b0fa915

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet