Har du kendskab til rollen som bygherrerådgiver, med erfaring inden for renovering og nybyggeri og er du klar til at kombinere din byggetekniske viden med projektledelse? Kan du bevare overblikket med mange opgaver, overholde budgetter og tidsplaner og samtidig opbygge og styrke relationer med både kunder og kollegaer?
Odsherred Kommune står over for en spændende forandring i ejendomsdriften. Fra 1. januar 2026 samles driften af alle kommunale bygninger i afdelingen Ejendomme, Center for Organisation. Målet er at skabe et centralt overblik og en professionel, samlet styring af kommunens bygningsmasse – med fokus på vedligehold og energirenovering.
Vi søger en dedikeret bygherrerådgiver, der vil være en del af vores løsningsorienterede byggetekniske team. Vi søger dig, der kan, og vil, være med til at bygge videre på afdelingen og dens fremtidige udvikling. Du ved, hvad der skal til for at gennemføre et byggeprojekt fra start til slut med fokus på arbejdsmiljø og sikkerhed. Måske arbejder du i dag som byggeleder i en entreprenørvirksomhed eller har en anden baggrund i en bygherrerådgivende virksomhed?
Opgaverne består af små og mellemstore projekter, hvor du som projektleder styrer byggeprocessen fra start til slut. Herunder idégenerering, budgetopfølgning, brugerinddragelse, rådgivning, byggefase, mangelgennemgang ved aflevering samt implementering og overdragelse til bruger og drift. Det er afgørende, at du kan håndtere flere opgaver sideløbende. Da der i fremtiden er et ønske om at arbejde efter en projektmodel for renoverings- og byggeprojekter, skal du kunne se fordelen ved at have standarddokumenter.
Afdelingens fokus vil i fremtiden komme til at ligge på genbrug, bæredygtighed og valg af intelligente løsninger.
Du skal blandt andet:
- Projektere og udbyde bygge- og anlægsprojekter i tæt samarbejde med eksterne rådgivere, brugere og kollegaer i andre afdelinger.
- Planlægge og gennemføre egne projekter fra start til slut, så budgetter og tidsplaner overholdes.
- Opfølgning og afrapportering på egne projekter.
- Deltage i udvikling af projektmodel for renoverings- og byggeprojekter.
- I samarbejde med teamet af bygherrerådgivere få udarbejdet og implementeret standarddokumenter.
- Medvirke til valg af bæredygtige og intelligente løsninger for projekter og ejendomsdrift.
- Udbygge gode relationer til interne og eksterne samarbejdspartnere.
Hvem er du?
Som person er du glad og tillidsskabende med en positiv tilgang til opgaverne, som gør dig god til at samarbejde. Du forstår værdien i at skabe pragmatiske og konstruktive løsninger, der kan få hverdagen til at hænge sammen for alle involverede parter.
Du er team-orienteret med et højt ambitionsniveau, har stort overblik og er proaktiv, også i pressede og komplekse situationer. Du får en bred kontaktflade – både internt og eksternt, så derfor er du udadvendt, god til at kommunikere i skrift og tale, samt i stand til at gøre din indflydelse gældende over for flere faggrupper og ledelsesniveauer.
Derudover er det et krav:
- at du har erfaring med projektering af byggeprojekter og gerne, at du har en projektlederuddannelse.
- at du er fortrolig med AB18 og ved, hvornår opgaver kræver specielle kompetencer.
- at du har kendskab til regler inden for brand.
- at du er god til at formulere dig både skriftligt og mundtligt.
- at du har god økonomisk forståelse og analytisk sans.
- at du kan arbejde i tegningsprogrammer, gerne AutoCad/Revit.
- at du er vant til at arbejde med Molios beskrivelsesværktøjer.
- at du har kørekort (kategori B).
Du har forståelse og interesse for at arbejde i en politisk styret organisation og det vil være en fordel, hvis du har arbejdsmiljøkoordinatoruddannelsen, men ikke et krav.
Praktiske oplysninger
Løn og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomst på området. Stillingen er en fast stilling og indgår i lokalaftalen om fleksibel arbejdstid. Det betyder blandt andet, at vi har lukket for offentligheden om fredagen mod øget tilgængelighed de øvrige fire dage. Du vil, med få undtagelser, have mulighed for at tilrettelægge din arbejdstid på ugens første fire dage eller på fem dage. Der er samtidig mulighed for at arbejde hjemme op til to dage om ugen, når opgaverne tillader det. Det betyder, at du vil have god mulighed for at tilrettelægge arbejdstiden i forhold til arbejdsopgaverne, dine kollegaer og dit privatliv.
Stillingen er en fuldtidsstilling og ønskes besat pr. 1. januar 2026.
Der indhentes privat straffeattest ved ansættelsen.
Ansøgningsfristen er den 17. november 2025 klokken 12.00. Ansættelsesudvalget mødes den 18. november og træffer beslutning om, hvem der inviteres til samtale.
1. samtalerunde afholdes den 25. november 2025 og en evt. 2. samtalerunde afholdes den 26. november 2025. Reserver derfor gerne allerede nu datoerne i din kalender.
Ansættelsesudvalget består af afdelingsleder Peter Sørensen, bygherrerådgiver Stanley Petersen, bygherrerådgiver Lars Ole Reimann, teknisk serviceleder Henrik Kyllesbech Larsen og økonomikonsulent Kenneth Gudme.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Odsherred Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Odsherred Kommune, Nyvej, 4573 Højby
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 17-11-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/e2d1f0a7-0c8a-42ac-a748-31986a7e9d00