Odsherred Kommune søger ambitiøs kvalitets- og udviklingskonsulent til spændende stilling

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

I Odsherred Kommune elsker vi at gå forrest og tænke nyt. Vi skal bygge den helt rigtige kvalitets- og hygiejneorganisation op, og vi ønsker at udvikle Danmarks bedste borgerforløb. Derfor har vi brug for dig.

Som kvalitets- og udviklingskonsulent i Staben kommer du til at være frontløber for kvalitetsarbejdet i centret i tæt samarbejde med centrets øvrige dygtige nøglemedarbejdere og ledere. Du skal også varetage de overordnede og tværgående opgaver omkring patientsikkerhed (risikomanager) og meget andet spændende udviklingsarbejde på det kliniske felt.

Du bliver en del af en faglig dygtig organisation, som konstant har fokus på forbedring af den faglige kvalitet. Vi står ikke på bar bund, men har brug for at organisationen spiller sammen, så kvaliteten styrkes og synergier opstår. Som kvalitets- og udviklingskonsulent er du med til at sætte retningen for arbejdet med kvalitet og patientsikkerhed i hele kommunen, og det er vigtigt, at du bidrager til at integrere nyeste viden på området i alle berørte afdelinger og på tværs af centre.

Du vil være ansat i centrets stab og referere direkte til centerchefen.

Hvem er du så?

Vi har mange håb og drømme for vores kommende kollega. Måske kan du ikke sætte flueben ud for det hele endnu, men du skal have drivet og lysten til at udvikle dig – sammen med resten af os i teamet.

Vi forventer, at du har en sundhedsfaglig uddannelse, gerne suppleret med en relevant efter- og videreuddannelse samt erfaring fra det sundhedsfaglige arbejde. Du skal have kendskab til og erfaring med kvalitets- og udviklingsarbejde i sundhedsvæsenet, gerne både metoder og udfordringer. Det vil være et plus, hvis du har kendskab til det kommunale sundhedsfaglige arbejde.

Du arbejder analytisk og kan håndtere komplekse problemstillinger, ligesom du evner at arbejde systematisk og selvstændigt. Du har gode mundtlige og skriftlige kompetencer, kan tage initiativ, er struktureret, ansvarsfuld og har gennemslagskraft. Det er vigtigt, at du har gode samarbejdsevner og kommunikerer empatisk og præcist, både mundtligt og skriftligt.

Hvorfor skal du vælge at være vores nye kollega?

Først og fremmest fordi vi kan tilbyde en usædvanligt spændende stilling og arbejdsliv, uanset om du er nyuddannet eller har erfaring. Vi kan tilbyde dig spændende opgaver, personlige og faglige udviklingsmuligheder og masser af ansvar. Hvis du er dygtig og har lyst til at gøre indsatsen, så er mulighederne nærmest uendelige.

Vi tilbyder en attraktiv og ambitiøs arbejdsplads i en afdeling med dygtige og engagerede kolleger, ligesom du vil få et spændende netværk af fagfæller i og udenfor kommunen. Du vil få stor indflydelse på tilrettelæggelsen af egne arbejdsopgaver og stor selvstændighed i opgaveløsningen. Vi har fleksibel arbejdstid med mulighed for at lægge arbejdstimerne, så du som hovedregel kan holde fri om fredagen og med mulighed for 1 hjemmearbejdsdag pr. uge. Ved siden af arbejdet er der levende og aktive personale-, motions-, og kunstforeninger. Sidst, men bestemt ikke mindst, så kommer du ind i et anerkendende og uformelt team, hvor vi har det sjovt, vi kan lide at gå på arbejde og hvor ambitionerne er store.

Du vil bl.a. få mulighed for at arbejde med, at:

  • Understøtte udvikling, implementering og fastholdelse af kvalitetsforbedringer i praksis i tæt samarbejde med ledere og medarbejdere
  • Tage initiativ til og koordinere kvalitets- og patientsikkerhedsindsatser, der går på tværs af enheder i samarbejde med kommunens øvrige aktører f.eks. private og kommunale bosteder
  • Varetage de overordnede opgaver omkring patientsikkerhed, herunder utilsigtede hændelser, tilsyn og indberetninger mv. og samtidig understøtte det lokale arbejde
  • Være tovholder på kommunens sundhedsberedskabsplan og kommunens generelle sundhedsfaglige instrukser
  • Tage initiativ til at implementere relevante metoder og værktøjer inden for kvalitet og udvikling af det sundhedsfaglige felt
  • Undervise medarbejdere og ledere i relevante kvalitetsforbedrende emner
  • Deltage i tværsektorielle og nationale netværk

Løn og ansættelsesvilkår:

Løn og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst. Stillingen er fuldtid og med forventet tiltrædelse den 1. juni 2024.

Vil du vide mere om stillingen, eller har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte centerchef Rasmus Hansen på mobil 25 22 19 22.

Det er en del af Odsherred Kommunes ansættelsespolitik at fremme mangfoldigheden og vi opfordrer derfor alle kvalificerede uanset køn, alder, religion, etnisk oprindelse etc. til at søge stillingen.

Odsherred Kommune er en røgfri kommune.

Ansøgningsfrist og ansættelsessamtaler:

Ansøgning, samt CV skal være os i hænde senest mandag den 3. april 2024 kl. 12.00 og skal indsendes via det elektroniske link på kommunens hjemmeside.

Der afholdes ansættelsessamtaler den 8. april 2024, eventuelt med mulighed for 2. samtale den 16. april 2024. Der vil blive indhentet referencer.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Odsherred Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Odsherred Kommune, Nyvej, 4573 Højby

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 03-04-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6013216

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet